LIVE

HTML/JavaScript

Geng Baek Hati

Sunday, October 09, 2011

Minggu 40....BERSEDIA

Assalamualaikum W.B.K


Sila buka mata nda luas-luas sebagai tanda penghargaan anda terhadap Zam sebab sanggup post new entry dalam keadaan tengah GENTING ni *plan nak g cuti kat Genting .




Okey kalau korang tengok tajuk entri aku ni pon agak pelik kan? Tak pelik aeh? Abaikan .
Tak ada simile pon kan antara Minggu 40 dan juga BERSEDIA *simile tu ayat komsas . Jadi dah tentu la terang , lagi aku nak suluh yang aku ada 2 tajuk besar dalam entri ni .Okey , cukup dengan pendahuluan . Kita masuk isi pertama.





Okey , firstly aku nak cerita pasal minggu ke-40 dalam tahun two zero one one ini dan itu merupakan minggu ini *paham tak? .Okay , as a student aku rasakan minggu ini merupakan "THE TOUGHEST WEEK OF THE YEAR" . Sebab apa? Meh aku nak cerita ---------->>





ISNIN- busy study BIO + habiskan syllabus *betul tak aku eja? Bio in a hurry. The same goes to CHEMIST subject yang ade lagi satu chapter belum belajar *mati kena keja.





SELASA- cekgu ADDMATH aku punya la baek hati, dermawan * cekgu, saya ampu cekgu ni tapaukan kitorang dengan assignment yang segunung * bagi aku sehelai tu ibarat segunung,jadi kalau 5 helai 5 gunung la aku dapat ,OK CUKUP! Tambah stress lagi pulak classmate aku sorang ni dengan selumberr blurr je dia bawak balik kertas assignment  aku tu . Merana aku kat rumah . Petang tu pulak sambung tugas jadi editor MAJALAH SEDIA *majalah sekolah aku . Dah la form5 tak dapat datang sebab manyak class nak attend , nak2 dekat-dekat SPM ni , terpaksa la kitorang yang form4 ni yang buat . Tapi tak pe la kan , "APE YANG PENTING ,,,,KERJASAMA" , kata Wonderpets.





RABU- subject Physics pon cekgu nak habeskan syllabus jugak *boleh dikatakan most of the science subject tak habis syllabus lagi. Petang tu sambung lagi edit majalah sekolah. *penat seyhh .




KHAMIS N JUMAAT- still tak ceria jugak walaupun dua hari tu merupakan hari HOLIDAY kpd Form4 disebabkan PMR tu la .Dah alang2 along2 acik2 cuti 4 hari tu , cekgu pun grab la tis opportunity bagi kitorang homework  banyak-banyak. ARGGGGHHHH! . N berbekalkan cuti 4 hari tu jugak la kena study n revise balik  semua subject memandangkan minggu 41 depan akan ada FINAL EXAM  . Exam ni selaras Negeri Melaka pulakk.



Secondly , aku nak masuk bab BERSEDIA tu yang aku rase korang-korang pun dah tau sebab aku dah bagi HINT yg gedabak besar kat atas tu .So Final Exam ni akan bermula pada 12OKTOBER ni sampai awal bulan depan kalau tak silap. Almost 4weeks tu exam *mati la aku .







Dan di kesempatan ini , aku nak mintak jasa baik korang2 yang baca entri aku ni untuk doakan aku dapat pass with flying colours exam ni .
Jangan korang tak tau , dalam aku sedap-sedap mengomen blog korang-korang aku sendiri tengah tension, sebab tu aku 0n9 *alasan bijak kan mak?

ok la , aku nak sambung study , aku dah habis paper t . ade idea aku update lagi .

4 comments:

hyz said...

study smart k

Z.I Zam Ijam said...

Hyz : thanx Abg Hyz ! ^^
ni yang tambah semangat nih .
btw esok addmath ! arghh WAR!

Unknown said...

hi, new here :)

gud luck taw..

Z.I Zam Ijam said...

tyra uyura : thanx 4 coming ! ^^
okeyh .

tempoh umur blog zam

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers